fredag, april 18, 2008

Analog röntgen fortfarande bättre..eller?

Avslutar kvällen med lite Anna Pihl, de allra första avsnitten visas på TV. Nice.
Ett fint avslut på den här jobbveckan tycker jag.
Lilla tossungen kör sina race här så det gäller att hålla sig ur vägen annars kan man lätt bli nersprungen. Ibland är hon nästan lite farlig..

Kursen i Tylösand då, kanske ni undrar nu.
Den igår var nog lite bättre än idag fast båda var lite sådär lagom svåra att förstå för en outbildad liten tiger. Jaa..outbildad inom tandsköterskeyrket menar jag.
Hoppas det blir ändring på det snart för det andra. Det hade varit perfekt.
Igår var det kurs i Oral Medicin & idag handlade det om röntgen.
Det verkar för det andra som om mina päron gjort rätt i att vänta lite med digital röntgen än på ett tag. Vi får se om/när vi kanske skaffar det och hur vi kommer trivas med det. Som med allt finns det ju för och nackdelar även med det här men som det verkar är det nog fortfarande bäst kvalitét på de analoga bilderna, bara man har rätt förutsättningar när man tar bilden och under framkallning. Jaa det är ett enda mysterium & virrvarv det här.. Hehe.
Efter kursen igår gick jag och mor min en liten runda längs stranden, det var fint och man kan bara tänka sig hur underbart där är på sommaren.
Skulle vara fint att få återvända en vacker dag, utan att gå på kurs..
Fin middag på kvällen som bestod av lite olika goda saker, förrätt, huvudrätt och efterrätt. Goda saker alltihop!
Jag var himla trött efter god mat & dryck (det påminde lite om på studentbalen där dricksglasen hela tiden fylldes på utan att man behövde göra nåt..hehe) så jag var klar för bingen direkt efter middagen.
En skön säng i ett sött litet rum. Jag hade värsta fina utsikten också, bilder på det kommer väl i min BD som vanligt.
Sov gott och blev väckt av en ljuvlig stämma som vanligt och kom ur säng riktigt snabbt faktiskt.
Överträffade nästan mig själv i frukostväg också då det blev både youghurt & en hel bulle. Det var goda bullar!
Var lite schleten under föreläsningarna idag dock, kände att jag nästan höll på att däcka flera gånger men tjaa, jag klarade mig.
Inför kommande vecka verkar det också som om de andra hinner friskna till ordentligt för att kunna vara tillbaka på jobbet som vanligt. Det känns bra!

Nu ska jag ta lite te här och se vad mina små sambosar hittar på. Tycker mig höra hur sängen kallar lite avlägset också. Tror nog att den har saknat mig, jag har ialla fall saknat min kudde, det kan jag säga!
Tee ja. God natt!

2 kommentarer:

Marcus sa...

Vem kan det vara som väckte dig? :P Ja, det var inte jag om nu nån läser här och tror det. För övrigt så har jag saknat att läsa om dina tankar, riktig trevligt! Time to sleep! Puss

Anonym sa...

Nu ska vi se om det fungerar detta! ;)