måndag, april 14, 2008

Tänd ett ljus & låt det brinna..

Klockan 2100 ikväll skulle vi tända ljus. Gjorde ni det?
Här brinner det fortfarande, det är det minsta man kan göra för att visa sitt deltagande tycker jag.
Ofattbart hur vissa saker får hända i vårt lilla Sverige. Mord vart man än vänder sig och vad händer för att förhindra det?
Läskigt värre med allt löst folk som faktiskt finns här.


Nu tänkte jag fixa te och så får vi se vad resten av kvällen har att erbjuda.
Jag har varit ute och vandrat en sväng för mig själv också, känner mig faktiskt ganska duktig. Hoppas få med mig sällskap på någon av veckans andra rundor.
Teet var det ja. Nu säger vi goder afton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja deltagande och intresse kan man visa på många sätt men ett ljus är även ett starkt symbolistiskt värde att tänka till..
Vi behöver ej nedskärningar i det svenska samhället utan mer upprustning och efektivitet.