måndag, juni 23, 2008

Stanna världen en stund..

Midsommarhelgen var angenäm. Vi tog det allmänt lugnt och hade det mysigt.
Idag startade jobbandet igen, för min del.
Marcus har semester den här och nästa vecka.
Idag hade vi kurs på jobbet, angående den nya tandvårdsreformen.
Det gick bra och tog inte så himla lång tid fastän vi fick tänka till och slå våra kloka huvuden ihop mer än en gång för att klura ut vissa svårigheter.
Det är trots allt inte vi som ska ställa en diagnos och utföra en behandling på patienterna..men för den sakens skull måste vi ändå hänga med i svängarna.
Vi får ta det så försiktigt de första dagarna..
Snyggt bara att det ser ut precis som vanligt i tidböckerna och att vi förmodligen skulle behöva avsevärt mycket mer tid på varje patient är där är insatt..
Shame shame but what to do...

Har packat lite inför resan mott norrland och kommit på att jag måste åka buss från Norrköping på söndagen..eftersom alla tåg på bra tider redan är fulla..
Det är det där med framförhållningen, ibland existerar den inte riktigt i min värld..
Tråkigt nog!
Hem kommer jag och helt mitt i natten blir det inte..men nästan.
Ikväll lämnade vi också ifrån oss vårt älskade lilla busfrö.
Det är tomt här nu...
Göteborg imorgon och sen reser vi ganska tidigt på onsdag så det var bäst såhär fastän det som sagt är förbannat tomt här just nu.
Dags att ägna sig åt sässongens sista Terminator- The Sarah Connor Chronicles och sen är det dags för bingen.
God afton, från ett blåsigt Helsingborg!

Inga kommentarer: