fredag, september 19, 2008

Ny dator och en trafikolycka nästgårds.

Nu ikväll fick Marcus igång den nya datorn och efter lite funderande och trixande för att få igång ett trådlöst nätverk i den blev vi tvungna att åka iväg till OnOff och köpa en grej.
Medan vi satt och åt hörde vi en hel massa sirener som for förbi och efter ett tag började vi så smått att undra vad som hänt.
Det är inget ovanligt att vi hör sirener för vi bor nära en rätt stor genomfartsled och Lasarettet ligger inte långt från vårt kvarter så ambulanser far förbi här titt som tätt.
Hur det nu var så står vår bil en bit från där vi bor och påväg till den såg vi att en buss körde mitt i kvarteret, dom brukar annars gå ute på den här större vägen.
Det hela såg väldigt underligt ut men när vi sen började röra oss mot OnOff förstod vi orsaken.
Malmögatan, som förövrigt är gatan där min mormor bor, var avspärrad och där fanns bärgningsbilar och en del polisbilar. Hela gatan var alltså avspärrad för trafik.

Nyfiken som man är blev det till att läsa i phonen påväg mot Väla.
Det hade nyligen, ungefär vid 19:30, hänt så det stod inte så mycket på hd's hemsida men det stod att det var en singelolycka.

När vi kom tillbaka från vår lilla utflykt gick vi och kikade på förödelsen.
Även här fick jag användning för min kära lilla vän, även om bilden inte blev den bästa..i mörkret..
Hur som helst så såg det ganska läskigt ut men det var ju tur att det bara var en människa som skadats för som det såg ut hade det gått tillräckligt illa ändå.

Läskigt att sånt ska behöva hända..att folk nödvändigtvis måste köra så förbannat fort och förstöra så för sig själv och andra.
Morgondagen får väl utvisa vad som hänt med stackarn...

Idag är också dagen då jag fixat lite biljetter till vinterns spelning.
Kanske årets spelning? Ojojoj..jag längtar!
Nu ska jag se om jag hittar något skoj på den där andra dumburken att vila ögonen på och kanske leta rätt på lite mera gott att dricka.
Nu ska helgen firas!

Inga kommentarer: