lördag, november 01, 2008

Like a rolling stone...

Jaja, bilden var kanske inte den bästa men den är alltid nåt. Ett bevis på att vi var där!
Bättre bilder utlovas i bilddagboken, för den nyfikne.
Vi stannade lite efteråt också & även på det finns det bildbevis.
Tog mest en bild och skickade hit för att se hur det skulle bli. Och något blev det!

Vi hade alltså tagit oss till The Tivoli igår.
Vi mötte Niklas där inne och man kan ju inte säga att det varit någon rusning dit direkt för det var väldigt luftigt framför scenen och jaa..i hela lokalen.
Hur som helst så kom vi i ganska lagom tid för att se Kristian med band kliva upp på scenen.
Vi hann även med att köpa lite förfriskningar att hänga med medan vi insöp all härlig musik.
Niklas tyckte dock att han, Kristian, var lite sådär men han satt snällt på en stol och såg inte helt bortkommen ut ändå.
Fullt ös framför scenen och Marcus tog en massa fina bilder.

Jag skulle kanske lyssnat in mig lite mer på skivan innan men det är svårt att hinna med allt och det förtog inte min upplevelse för det.
Det är alltid kul med musik, oavsett om man kan sjunga med i allt eller inte.
Och i dagarna två har jag fått njuta av vacker musik på trevliga ställen och det är ju inte fy skam!
Efter konserten blev en till liten skiva köpt och signerad och även ett kort taget. Han är en rätt kul typ den där Kristian! Pratglad och vänlig.

När alla småttingar droppat av begav vi oss till Vinylbaren för att softa lite.
Inte kunde man bara springa hem till sängen efter en sådan trevlig afton..nej nej. Vi fick tillochmed plats i soffan där vi satte oss på rad alla tre. Tiger i mitten. Mys.

Det var även väldigt mysigt att vara tillbaka vid det vackra vattenhålet igen.
Jag har ju inte varit där på hela sommaren och jaa..halva hösten så det var ett kärt återseende.
Rätt skönt också att dom gjort om Kingston så att det är 20-års gräns även där, det var därför alla små fick gå efter konserten.
Fick även hälsat på en del trevliga människor som håller till där. Inte dumt alls, inte dumt..
Ja, det var trevligt att vara hemma igen!

Idag har jag vandrat en sväng och inhandlat lite saker till en viss någon. Till min far.
Det är kul hur musik kan påverka en och få en att ja..vilja ha mer. Det var ett tag sedan jag hörde pappa tjata om en artist så som han gjort den senaste tiden..
Och det handlar inte om vem som helst..nej nej, det är vår käre Jason Mraz som han blivit lite sådär lagom frälst i.. Skoj skoj.

Ikväll beger jag mig till Höganäs och filurar lite med min kära vän.
Man ska aldrig sluta att umgås med dom där fina vännerna. Dom där som värmer hjärtat lite extra och får en att le.
Niklas är en sån vän.
Nu däremot ska jag se om jag kanske kan uppdatera bilddagboken lite åt er..

Inga kommentarer: