söndag, november 30, 2008

Födelsedagsfirande igen.

Idag har vi varit ute och farit. Jag var nog lite trött i ögat hela tiden men det var en trevlig tillställning i alla fall.
Vi åkte till Sölvesborg för att fira min farmor som fyller år idag.
Hon var ganska pigg och med i matchen vilket var trevligt att se och höra. Roligare när det är på det hållet ju..
Det var god mat och efter en stadig bit smörgåstårta åkte Marcus, mamma och jag ut till slottet för att kolla in julmarknaden lite.
Det var jättekallt ute..eller..egentligen var det väl inte det men vädret var mulet och jag hade inga vettiga byxor..kanske var det därför jag frös så mycket.
Där ute var det fint i alla fall och jag vann på en lott. Wooho!

Mamma köpte ljus och Marcus och jag köpte oss en liten julmus. Jättesöt!
Sen var vi en kortis på stan där det blev en krans att ha på dörren för Marcus och mig.
Den hängde vi upp nu när vi kom hem. Mycket fint må jag säga.
Efter vandringen var det fikadags med god tårta. Förbannat mycket grädde på den förvisso men den var riktigt god! Visst är det svårt att få nog av goda tårtor? Haha.

Trötter som jag var slumrade jag en del på hemvägen.
Sömn är bra för trötta katter sägs det.. Jag gillar sömn!
Så det var en fin dag! Och snart är det en ny vecka, vart tar tiden vägen..
En spännande vecka hoppas jag på. Ja.
Goder afton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad vann du då? På lotten alltså.