fredag, december 12, 2008

Gråvita skyar, tandläkarväder..!

Idag när vi hade lite tid över, vilket vi förvisso fick ett par gånger, påminde jag Ingrid om att jag minsann inte blivit undersökt än och att jag undrade när detta skulle ske.
Såå..det skedde genast, på studs!
Oj vad bra det kändes.. Äntligen, tänkte jag där jag satt i stolen.
Joo faktiskt..jag tänkte det, även om det kanske kan tyckas lite konstigt... Haha.
Hur många av er tänker "Äntligen!" när ni kommer till tandläkaren? Svara ärligt..!!
Men nu var det faktiskt så att jag inte blivit ordentligt undersökt på skamligt länge och jag tycker ju faktiskt att det är viktigt med regelundna kontroller.
Det var inget fel på mina tänder, än, men jag bör nog bli bättre med tandtråden..och Fluxen.
Hux flux... Ett gott betyg får jag väl ändå säga, jag är glad!


Det var en konstig dag på jobbet i övrigt, allt var så lugnt och stilla...nästan för lugnt och stilla tyckte jag och Ingrid. Haha!
Bara en tandläkare, två sköterskor och såklart så var Annette hos oss och gjorde sina två timmar så ett tag var vi tre sköterskor..
En annan lustig grej idag... Där var så himla lite att göra, för man hann med allt så bra, så när jag gick där och funderade på vad jag kunde hitta på härnäst gick jag förväntasfullt ut till personalrummet för att se om jag kunde diska undan efter fikat men nejdå, allt var redan diskat och borta.. Då blev jag nästan lite ledsen i ögat, vilket leder oss till dagens andra fråga..; hur ofta blir man nedstämd när all disk är borta?!
Jaa..det var i sanning en väldigt konstig dag idag.

På hemvägen sedan har jag uträttat fina ärenden, köpt hem lite dricka i olika varianter, allt från mjölk till en flaska vin. En salig blandning förstår ni.. Hähä.
Nu däremot ska jag äta lite pizza och åtnjuta ett, eller några, avsnitt av Scrubs och fira helgen!
God dagens!

Inga kommentarer: