fredag, december 19, 2008

Malmös egna små husdjur!


Idag var alltså sista dagen på Musikhjälpen och självklart var vi tvungna att åka ner och kolla läget.
Först var det sista dagen på jobbet som skulle avklaras och allt gick bra där.
Sen var det ju den här visningen på Husensjö Östra, om ni minns?
Tjaa..det gick ju inget vidare med den om man säger så för mäklaren som hade hand om det hade förvirrat sig med alla nycklar så trots en vända nerom kontoret blev det ändå fel nycklar i slutändan så det blev till att ändra visningstid till på tisdag istället, fick ett samtal av mäklaren senare på kvällen då vi bestämde ny tid.
Lite lagom snopet men på nästa tid kan jag få med mig fadern så att han också får titta, det är alltid bra med flera par ögon..

Det ska bli spännande! Jag tror på detta, det verkar trevligt. Så vi får hoppas på det bästa och framförallt att det blir rätt nycklar till nästa gång!
Efter den lagom misslyckade "visningen" hann jag ränna en snabb runda på stan och fixa en julklapp åt mig själv från jobbet och sen bar det av till Malmö.
Till Malmö och glasburen.
Väl framme fixade vi lite julklappar och sen bar det av mot Gustav Adolfs torg.


Marcus framför buren.

Sen hängde vi där ett tag och tittade och lyssnade.
Det var riktigt spännande att titta på, få se vad dom pysslade med och jaa..se dom på riktigt..
Haha. Och det kändes lite sorligt att det var sista dagen. Det är alltid sorligt när roliga saker tar slut!
Men som skrivet..det var riktigt roligt att se dom live sådär! Trots att mörkret fallit så var ju buren upplyst och ca en timme innan dom skulle släppas ut åkte vi hem igen.
Lyssnade, såklart, en massa på radion under hela hemfärden också. Och vi spelade in under dagen för Agnes skulle vara med och jaa..det var sista dagen!
Och redan nu har jag abstinens och förstår inte riktigt hur livet ska kunna gå vidare..men jag antar att det gör det på något mirakulöst sätt!
Man kan ju alltid hoppas...

Inga kommentarer: