söndag, december 14, 2008

Musikhjälpen!

I Malmö händer det saker, vet ni det?
Mitt på GA-torg står en stor glasbur med lite spännade folk inlåsta. Har ni varit där och kollat?

Det har inte jag men än finns det tid för de försvinner inte förrän på fredag i nästa vecka.
Dom som sitter där heter Ehsan Noroozi, Kitty Jutbring och Henrik Torehammar och kommer från Sveriges Radio.
Kolla in den här länken http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3286 och se vad ni kan göra för en lite bättre värld där ute!
Programmet sänds även i SVT2 under nätterna och tidigt på morgonen och det streamas även i SVTPlay och länk finns i den jag gav er ovan.
Så jag tycker verkligen att ni ska ta och dra iväg ett litet sms, ringa, sända via webben eller ännu roligare..om ni råkar befinna er i Malmö under nästa vecka..gå dit vettja!
Dom sänder därifrån dygnet runt så det är ju ingen direkt brådska.. Haha.

Marcus har redan önskat en låt och jag funderar på vad jag ska ta för nån.
Vi får se vad det blir men jag lovar att det kommer bli något fint..

Idag har vi varit och ätit julbord på Svea. Det var trevligt, det var gott och oj så mätta vi blev.. Haha.
Känns som om vi ätit för halva nästa vecka.. Men gott var det!
Sedan vi kommit hem har vi bakat en mjuk pepparkaka också som vi ska smaka lite senare. Det blir spännande, den ser himla fin ut i alla fall.
Nu däremot ska jag stryka lite julpynt som blivit skrynkligt och sen ska vi se till att få upp resten av våra grejer här.. God jul, i förväg..!
Och glöm nu inte flyktingarna..!!

Inga kommentarer: