fredag, januari 16, 2009

Årets första biobesök.

Det känns nästan som om det är mitt i natten..nästan.
Vi har varit på bio ikväll, pågen & jag. Och vi har ätit på Thai Corner.
Nu sitter jag här med en liten öl och njuter av kvällen.

Ni kanske undrar vad det var vi såg?
Vi började bioåret 2009 med Låt den rätte komma in.
Den sågs på Röda Kvarn av Marcus och mig och ca sex-sju andra själar. Inte världens rusning direkt men å andra sidan har den ju gått ett tag nu, det var mest jag & pågen som varit lite sega av oss... Haha.
Vi såg ju Grammisgalan i måndags och fattade inte så mycket eftersom vi inte såg en enda svensk film förra året.. Det enda vi såg var Mirrors tillsammans med Niklas, det var enda gången vi var på bio.. Skamligt, eller hur?
I alla fall..idag var det dags.

Filmen ikväll var en underlig en. Den var bra, den var riktigt bra.
En häftig story som var riktigt bra berättad med fantastiskt ljud och bild. Den var riktigt bra filmad, den var spännande att se!
Och jaa..vissa saker där var läskiga, även om jag inte direkt fick några kalla kårar.. Jag tyckte mest att ungarna Oskar och Eli var söta och underbara i sina kärleksförklaringar till varandra.


Har ni inte sett den och är sugna på en lite annorlunda skräckis så spring iväg och se den genast.
Det är den väl värd!
För tillfället funderar jag över hur det ska gå för Kitty Jutbring i kvällens Let's Dance, ganske blir det lite te snart också..
God afton!

Inga kommentarer: