onsdag, februari 04, 2009

Escape into my arms..

Dagen i Köpenhamn var en händelserik dag må jag säga.
Det hela blev lite försenat och medan jag väntade i Das Blåshål passade jag på att få lite mat i mig och att kolla in Folk å RockLilla Torg.
Det är fint där..borde kanske ta mig en längre titt där en vacker dag och se om man hittar något kul. Någon kul?


När tåget anlände var jag på plats och hittade snabbt rätt.
Båda var vi väl lite segos i gullivern när tåget rörde sig mot utlandet och jag tyckte att det tog en förfärlig tid alltihop.
Väl framme satte vi stegen mot Ströget i jakt på något ätbart vilket vi hittade efter inte så långt letande.
Sallad till C.A- the tiger och nachos till C.A- the protector!
Det pratades musik & jag åt tills jag trodde att all sallad skulle börja tränga ut genom öronen och tillslut gav jag upp, trots påtryckningar & lite onda blickar och så begav vi oss till dagens andra fasta mål. Christiania.
Klart vi inte kunde vara i Köpenhamn utan att gå dit och hitta lyckades vi också med. Man får inte vara dum, ju!

Kallt som fan var det och när vi väl kommit fram var det första vi hörde hovtramp. Jag trodde att jag blivit knäpp på riktigt..innan vi ens kommit in på ordentligt..men det visade sig bara vara ett gäng ungar på små hästar som travade rakt igenom hela stället. Rätt sött.. Haha!
Pusherstreet får man inte ta kort men vi vandrade runt lite här och var, petade på schalar, kollade enorma hashpipor och t-shirts.
Frusna som vi var stack vi in på en liten pub mitt på Pusherstreet och fick lite kall och god öl i oss.
Snacka om lustigt ställe. Det går banne mig inte att beskriva i ord...! Röken som vällde emot oss när vi kom in, alla folk i hörnen, hundarna på borden..det var som att kliva in i nån skum film. Haha!
Word på det, minsann!

Efter ett tag tumlade vi ut i kylan igen för det var lite väl rökigt där inne.
Väl ute blev det lite shopping för Cassies del och sen vandrade vi mot centrum igen för att möta upp Madeleine och hennes polare som var påväg från Skåneland.



Kallt kallt var det så det var härligt att få komma in i värmen på Hard Rock Cafe.
Efter lite mer shopping hittade vi dom andra tre och slog oss ned vid ett bord, ungefär på samma ställe som jag suttit på när jag var där på klassresa i nian. Haha!


Madeleine, Linda och Debbie var hungriga så dom beställde massa mat, Cassie tog vitlöksbröd och jag nöjde mig med dricka.
Sen satt vi där och hade det mysigt. Mycket prat och trevligheter!
När alla sen ätit och druckit upp och vi haft en liten fotosession var det dags att bege sig till Skåneland och Sverige igen.
Den resan var trevlig och gratis vilket såklart gjorde den ännu roligare! Och oj vad snabbt jag tyckte att det gick..
Väl framme i Das Blåshål igen spreds vi lite för vinden och jag hängde kvar med Cassie i väntan på hennes tåg, hjälpte till att shoppa godis och var en trevlig kissekatt!
Och vi avslutade med att lova varandra att försöka se till att det inte får gå fyra långa år tills vi ses igen...

Inga kommentarer: