torsdag, februari 05, 2009

Flygeln 2009

I lördags var det konsert igen.
För er som minns var jag i Norrköping i helgen och lördagskvällen skulle spenderas på Flygeln.
Precis som förra gången vi var där skulle vi se Anna även denna gång. Inte helt oväntat kanske?

Vi satt bra. På andra raden och vi fick även sitta brevid varandra, fastän det inte var så från början..
Det är tur att det finns trevligt folk här i världen som ställer upp för sina medmänniskor..
Vi satt tillochmed så bra att det nog var ganska omöjligt för Anna att missa oss. Haha!

Det var ungefär samma upplägg som i Malmö förra året men en rolig grej och överraskning var den stora kören som kom fram under Summer Rain.
De här töserna kom från film/musikskolan i Norrköping. Det var riktigt mäktigt!
Det gav ett nytt lyft till låten. Anna sjöng lite och spelade gitarr och kören tog låten till nya höjder, det måste jag säga!

För er som orkar titta delger er jag här filmsnutten på låten Let It Rain som vi spelade in denna afton.
Nästa gång blir om ca två veckor i Malmö. Det ska bli roligt, jag ser alltid fram emot att se henne hela hela tiden. Det är alltid något speciellt med hennes konserter, man kan aldrig riktigt veta vad hon har på lut åt en..sin publik.
Jag beundrar henne för det.




Anna Ternheim- Let It Rain
090231

Inga kommentarer: