onsdag, februari 18, 2009

Not my cup of tea!

Dumma elaka ComHem! Förbannade skit..rent ut sagt.
Den senaste månaden har det varit mer fel än rätt på den fronten vill jag lova. Usch..
Man blir så less. Fatta så störigt det är när bredband och TV-bild bara försvinner all världens väg & när telefonen slutar funka.
Då sitter man där som en annan stenåldersmänniska med bara sin cellphone och det mobila bredbandet som sin enda vän och allierade i tillvaron. Då känner man sig allt lite avskuren från omvärlden vill jag lova.

Och en kväll som denna.. Popcirkus med älskade fröken Ternheim i dumburken, Marcus skulle sett hockey på nätet och som avslutning var det friidrott på 4an..
Tror ni att vi fick sett något av det?
Vi glodde lite på Popcirkus på nätet via det mobila bredbandet men sen var det slut på det roliga och vi har istället fått roa oss med mat och en stund med Musikhjälpen från hårddisken på DVD-spelaren. Tur man har den..!
Lagom i tid till att friidrotten skulle avslutas tickade allt igång igen.
Det kändes ju fint.. Precis som ett hån! Vad hade vi för glädje av allt det när alla program och allt vi EGENTLIGEN skulle sett redan tagit slut.. Tack för den, liksom.
Näe.. Fan fan fan, säger man.

Och det är inte första gången. Nej nej, såhär har det varit här några gånger..
Man blir ledsen i ögat..

Imorgon händer däremot en spännande grej.
Jag beger mig till Adolfsberg för att kolla in den här lägenheten som vi är så nällade på. Roligt roligt. Får med mig fadern också som ett extra vakande öga.
Goodie goodie!
Nu ska jag äta upp min pajbit här och sen blir det bingen. Goder afton!

Inga kommentarer: