tisdag, mars 31, 2009

You’re faking it well but it shows..

Påpekade för kära vännen H att jag nog blivit lite förälskad då förr förra lördagen.
Sådär som jag kan bli.
Och saken blir ju inte bättre när människan pratar som hon gör..hmm..
Hennes röst påminner om Mias. Och det är störigt.
Och det är minsann lite läskigt när känslor gör sig påminda bara sådär hux flux. Jag tycker inte om att bli överumplad!
Förvisso brukar jag vara ganska bra på att inte tänka för mycket på svunna tider, för det mesta i alla fall, men ibland blir det lite svårt...

Och medan jag redan håller på och lättar mitt hjärta och berättar konstiga saker så bara måste jag få berätta om något väldigt underligt som händer titt som tätt på jobbet..
Det händer när jag sitter och glor i folks munnar. Helt plötsligt, utan förvarning!
Förstår inte alls vad det beror på men det är något återkommande som jag inte kan göra något åt..
Jo. Plötsligt när jag sitter där så ser jag ett soligt och härligt Falun framför mig.
Jaa..Falun! Jo jag har varit där, en vacker sommardag. Det är det jag ser. En sommarstad...
Förstår någon nåt av detta?
Helt plötsligt bara så ser jag detta och förstår inte hur jag kom dit.. Aldrig att jag förstår det, aldrig att jag vet varför jag tänker på det eller vad jag tänkt på innan men plötsligt är jag där. Skumt men sant..

Hmm..för er som trodde att ni kände mig och tyckte att jag var lite skum innan.. Välkomna till min värld!
Och flickan jag menade i inledningen här är ingen mindre än Laleh. Mmm..det är svårt att inte bli lite förälskad i den där lustiga tösen..
Tack för länken kära H!!
Måste se till att se henne i Borlänge också, det hade varit mysigt! Kanske en tripp till Falun också..när man ändå är där i krokarna.. Dalarna är fin fint på sommaren!

Inga kommentarer: