fredag, april 17, 2009

Hurtig tiger!

Idag känner jag mig nyttig och duktig.
Ska försöka att inte förstöra det med för mycket onyttigheter..vilket kan bli svårt när Marcus varit så snäll och köpt ett vaniljhjärta åt mig..
Det får jag ju i alla fall ta och äta!

Kände mig förbannat seg på jobbet idag. Det var bara bror, Ingrid och jag där.
Vi finputsade det sista. Slutade lagom tidigt och utanför sken solen.
Så jag hookade upp med Martin på stan och flummade runt.
Lunchade, knallade runt.
Solen sken på oss hela tiden, helt fantastiskt underbart!
Vet inte om det mesta hände medan vi satt i gassande sol och åt men såhär i efterhand känns det lite i pannan..
I hela ansiktet faktiskt. Men jag ser inget..jag är inte röd eller sådär så jag antar att allt är lugnt.
Jag var faktiskt så smart att jag tog lite solskydd i plytet och på armarna innan jag travade ut.
Man är ju trots allt inte så dum som man ser ut!!

När sällskapet stuckit shoppade jag lite i min ensamhet.
En ny mysdress och två skivor. Välbehövliga grejer, viktiga grejer!
Så efter en lång vandring på stan både åt norr och söder i härligt solsken bestämde jag mig för att det inte skulle ta slut här.
Nej..det skulle simmas också!
Så hem och packa väskan. Prata lite med katten.
Plaskade runt i nyinköpta simglasögon för första gången på åratal. Ett bra köp!
Det var skönt och jag såg skitbra under vattnet, vilken syn alltså... Eller jaa..där var ju inte så mycket att titta på men jag såg bra!

Så jag känner mig så duktig idag. Tycker att jag ätit rätt bra också.
Frukost, frukost/fika på jobbet och en vettig lunch och god mat här på kvällen. Thai.
Och ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Jag som tänkt vila fick plötsligt istället upp värsta flåset och hittade på en massa.
Ikväll är jag en stolt tiger!
En lagom slutkörd och mysigt trött liten tös. Antar att det är såhär det ska kännas på fredagen, efter en bra dag!
Nu blir det TV igen. Trevlig helg på er, vänner.

1 kommentar:

Marcus sa...

Det är ju klart bättre att vara trött efter såna aktiviteter som du haft för dig än att vara slutkörd pga för mycket på jobbet.