måndag, maj 04, 2009

HIF!

Jag ska väl inte hålla er på halster längre?
Antar att ni vill veta hur det gick sen?
Det gick väl sådär hela första halvlek. Ett jädra hattande hit och dit, inget av lagen kom någonvart och HIF's långbollar hamnade alltid på fel ställe.
Mest hela tiden..

Inte för att vi höll på att somna men långtråkigt blev det.
Bror blev surare och surare och hetsade upp sig över att Allsvenskan är så dålig.
Kallt blev det.
Inte mycket som livade upp kvällen och de svarta molnen som for fram bidrog inte till någon mysigare stämning direkt!
Men så i 89e minuten petade Henrik Larsson in bollen. Kan ni tänka er!
Hela Olympia exploderade, alla hoppade upp och ner och skrek i högan sky.
Själv försökte jag få till någon vettig bild, vet inte om jag lyckades.
Ska köra en bildkavalkad i min BD sen när jag fått in bilderna, kanske imorgon.

Så det blev ett mål.
För rätt lag, Karro. Det blev som det skulle men det var jäklar vad långt in det satt..
Pär Hansson fick hålla nollan också, trevligt värre!
Och det känns alltid lite extra bra när vi slår storebror Malmö.

Tyvärr blev det lite oroligheter på plan också och sen började det smällas smällare från MFF-supportrarna och det blev ett himla liv.
Adama Tamboura som blivit inbytt i andra halvlek fick sig en lite elak tackling och sen blev det ett himla liv på plan, jaa..från alla håll.
Vet inte hur det blev på stan sen men jag kom hem i alla fall.
And here I am..a happy little tiger!

1 kommentar:

Unknown sa...

Bildkavalkad i bloggen med!!