onsdag, september 23, 2009

Är det sommar nu?

Jag har kommit på en del saker jag inte gjort i år som verkligen hör sommaren till.
Som att bada i havet.
Jaa..ni läste rätt: bada i havet. Det har jag inte gjort!
Skamligt som tusan, jag vet. Vädret har ju varit helt okey också faktiskt men jag vet vad jag har att skylla på.
Badandet lär väl inte bli av men en annan sak som brukar betyda att det är sommar, i alla fall i mitt liv, är att jag får komma till Österlen.
Inte heller detta har inträffat än och det känns lite i hjärtat. Det blir inte sommar förrän jag varit där..
Vilket i sig kanske kan förklara varför jag inte badat.. För att det inte är sommar!

Men nu till helgen åker vi kanske ner.
Äppelmarknad i fina Kivik. Det hade ju varit trevligt! Så att det kan bli sommar igen...

Idag åkte jag i alla fall en sväng på andra hållet. Till Hässleholm.
Gjorde ett prov. Det kändes som om det gick bra, även om tiden var lite knapp och jag inte riktigt hann skriva så mycket som jag kanske tänkt mig.. Men magkänslan var rätt bra ändå när jag var färdig.
Man får ju hoppas på det bästa, också!

Praktik som "vanligt" sen. Veckorna rullar på. Snart löning. Snart helg.
Märker ni hur fort det går?
Sommar eller höst..hur är det, egentligen?

Inga kommentarer: