söndag, oktober 25, 2009

Söndagsfilosofi..

Varför är allt så segt här.. Varför är datorn så seg?
Säger den mig att den snart ger upp detta jordeliv, eller vad fan är det?
Är det mitt kära, joo faktiskt, Spotify som tynger ner allt. No no no.. No?
Hur som helst så börjar det bli störigt.

Jag känner mig inte riktigt bra.
Varför får det aldrig vara helt bra? Varför får man aldrig vara helt lycklig & sprudlande glad?
Är det för att man ska känna att man lever?
Det gör jag. Känner det..menar jag. Känner det som tusan.
Ja, det gör ont. Ajaj..
Och det är inte kul med tråkiga besked. Uppenbarligen!

Tänk vad smart jag varit..som gjort denna Feelgood-spellista på Spotify, lite för sånna här ögonblick, då jag behöver peppas & få höra att livet kan vara fint också.
För det känns inte riktigt så just nu.
Men gossen är duktig & snäll. Fin.
Antar att man får vara glad åt det i alla fall. Att man hittat en så underbar människa att vara med.
Leva med. Ha till sin.
Okey...det är kanske inte så illa som det verkar, men ibland. Just idag tillåter jag mig att vara lite ömklig och skickar flera tusen miljoner tankar över det stora havet.
Några extra, just idag.

Inga kommentarer: