måndag, januari 25, 2010

Män som hatar kvinnor..

Det är lätt att skriva Peter Doherty..speciellt Doherty..det flyter ju bara på.
Haha.
Men..det var inte det jag tänkte skriva om..
Det var om Guldbaggegalan och morgonens jävliga dröm.

MSHK vann visst en massa priser.. Jag var lite splittrad och såg bara slutet.
Rubriken i afton är passande..angående drömmen.
Marcus hade hunnit försvinna och jag lyckade somna om mellan att han försvunnit och jag skulle upp, det rörde väl sig om ca 10 minuter/en kvart på sin höjd.. Ungefär.
Det var dock tillräckligt!

Drömde om en förjävlig kvinna.. Hon sa en massa elaka saker till sin stackars, upptäckte jag sen, handdikappade man.
Han hade nåt fel på sin ena hand och hon bara klagade på honom.
Jag tyckte synd om honom, där jag fanns nånstanns mitt emellan dom.
Jag kände det dom båda kände, hennes irritation och hans ledsamhet och tillslut..hans ilska.
Han blev skitsur och började slå omkring sig, slå sig fram mot den nu mycket förvånade kvinnan.
Dom var gifta, tror jag.
Men det slutade inte med att han slog lite omkring sig..nej nej.
Han knuffar henne nedför en trappa, sen har han något tillhygge och jaa..hackar ihjäl henne.
Vad som sen hände tänker jag inte redogöra för. Jag mådde illa..där i drömmen men inte kom jag därifrån heller.
Jag bara fanns där..och kände hans ilska, frustration och tillslut glädje när han dödat henne...

Vart kommer sånt ifrån?
Jag var skiträdd när jag vaknade. Rädd för mig själv!
Hur har mitt söta lilla huvud lyckats få till något sånt?
Som en Stephen King-film.. Först sådär oskyldigt men lagom stegrande och läskig skräck.
I mitt huvud..utan att jag kunde göra nåt.
Jo ibland blir jag faktiskt rädd för mig själv..

Hoppas få drömma lite trevligare saker inatt!
Sovmorgon imorgon.
Kommer det kanske fler varor imorgon..?
Nu är det te och avkoppling som gäller och sängen hägrar. God afton!

Inga kommentarer: