onsdag, februari 10, 2010

My damage one..

Så kan det gå!
Vännen Niklas skrev sms innan, det kanske blir en liten date imorgon.
Det hade varit trevligt..

Vet inte alls vad jag gjort på jobbet idag.
Det gick mest runt i huvudet tycker jag.
Sorterade lite saker, packade om lite grejs.
Peppade Filip när han städade.
Ringde och efterlyste ett paket.
That's it..
Läste Kalle Anka som kom med bud igår. Postbud..
Jag har så förbannat bra timing och jag är såå smart.
Det finns ingen hejd, nejdå!

Annette åkte till Halmstad, Filip gick hem och likaså Ingrid.
Jag fick en snilleblixt och bestlöt att vänta tills klockan blivit i alla fall 1345 om det som av en händelse skulle ringa på dörren.
Ringde i luren gjorde det.
Mina egna lurar blev lite trötta av sig, båda två samtidigt.. Det är sånt som kallas för dålig timing!

Tog igen mig på soffan och när jag som bäst satt och funderade på livet ringde det på dörren, där nere.
Hann springa och checka så att det minsann var postis, sen blev det till att springa efter alla nycklar.
Vi låser nämligen in oss när vi inte väntar patienter, man vet aldrig vilka skumma typer som får för sig att kanske ta sig in annars..
Tur också att man är en sån vanemänniska och att jag kollat checklistan på de varor vi beställt.
Ett litet paket och en underskrift sen var saken biff.
Man får utdelning för idogt väntande! Fantastiskt men sant..

Vad händer annars imorgon då, förutom en förmodad date?
Det får tiden utvisa.
Ibland kan man visst inte vänta för länge heller..det har jag lärt mig idag!

1 kommentar:

Henrik / enbättrevärld.nu sa...

Hihi så det finns alltså folk som går till tandläkaren fastän dom inte behöver det egentligen ;) Måste va bra konstiga människor då :P kramis