tisdag, april 27, 2010

The Ark och april!

Mmm..för er som som missat det så är det faktiskt fortfarande april månad.
Faktiskt.
Men bara några dagar till..sen blir det maj.
Maj, tänk. Redan..
Och våren ligger lite i luften.

Men..det var inte det jag tänkt skriva om, som rubriken så fint åsyftar på.
Sitter här med nya Ark-albumet.
Och jag är väl dömd.
Fastän jag försöker att glömma, förtränga..
Så tänkte jag faktiskt på det i fredags.
I fredags den 23e april.
På Ebbas födelsedag.
Dagen innan Filip fyller år. Då tänkte jag på det igen.
För att det då gått ännu ett år.
De flesta år brukar jag inte tänka på det men nu hände det visst...bara sådär.

Och jag undrar fortfarande vad som kunde hänt...om inte..
Det har visst gått 10 år sedan nu.
Tänk vad tiden går!
Och jag antar att det bara är sån jag är.. När jag hakat upp mig på något så har jag så svårt att släppa det, oavsett hur lång tid som må släpa sig fram.
Så det får väl vara så.
Fastän det inte känns det minsta sunt eller ens..trevligt. Så får jag väl fortsätta älta det i några år till.
Bara för att...

Och Ola Salo kan ju inte hjälpa att hans röst får mig tillbaka.
Ibland.
När jag inte riktigt är beredd...

Inga kommentarer: