tisdag, juni 15, 2010

When the stars go blue..

Vilken fantastiskt trevlig dag jag har haft!
På jobbet var det bara vi sköterskor för cheferna hade åkt bort. Det blev en rätt soft dag..
Vi tvättade lite och gick igenom alla olika tester vi ska köra på maskinerna vi har.
Det gick rätt bra men allt lär ju gå lättare när man gjort allt några gånger, nu har vi i alla fall koll!
Jag kallade några patienter och fick hjälp med barnen.

Vi slutade lagom tidigt och efter att jag införskaffat och petat i mig lite lunch var det dags att möta Niklas någonstanns.
Knallade runt och kände på vädret, vilket varit rätt bra hela dagen.. Inget regn so far, runt 14-tiden.
Ringde gossen som var påväg så vi möttes på Knutan.
Båda var vi sedan så smarta att vi köpte Jojo Sommarkort så nu kan vi båda fara runt i hela vårt vackra land precis som vi vill. Vårt fagra Skåneland!
Yes.

Bangolf stod dock på schemat idag hade vi tänkt oss men väl ute vid Gröningen blev det ändrade planer, för banorna var inte redo..
Det blev lite fika på Ebbas istället och vid det här laget hade mörka hemska moln hopat sig och när vi kom ut från Ebbas både regnade det samtidigt som solen sken!
Wicked..
En runda till runt stan i regnet som sedan upphörde. Enbart sol under sista delen av vår promenix och vid 17-tiden åkte pojken hem igen.
Det var däremot väldigt trevligt att strosa runt med honom och få prata om ditt och datt.
Dom där fina vännerna behövs!
Det är så vackert att ha dom. Att bara få vara med dom.
Niklas och jag är bra på att fika/mysa också och nu till sommaren ska vi snart måla upp storstilade planer för än det ena, än det andra!

Sommar, vänner & fint väder är precis vad lilla tiger behöver!
Och dagens andra roliga.. Jag har blivit klippt, det känns fantastiskt bra.
Sommarfin på min ära! Mmm.

Inga kommentarer: