måndag, november 08, 2010

Vår lilla värld..

Jag sitter och förundras över alla statusuppdateringar på Facebook.
Ett tag var jag riktigt duktig, om jag får säga det själv.
Uppdaterade om stort och smått. Nästan hela tiden..
Sen kom jag visst av mig, ett ganska bra tag också men på senare tid har jag börjat fundera på det igen och nog börjat komma ikapp.
Det är ju faktiskt ett väldigt bra sätt att meddela för omvärlden vad man gör.
Om man nu känner ett sådant behov..

Har ni några sådana behov?

Vill ni att folk alltid ska veta vad ni gör, vart ni är och hur ni mår?
Twitter finns ju också men det vågar jag inte börja med.. Kanske blir beroende av det också.
Vad tror ni?
En bra grej med Facebook är ju att där kan bara ens vänner se vad man har för sig..
Jag håller ju på med Gowalla också, tack vare min kära svägerska..och där kan jag helt ärligt talat säga att jag verkligen är beroende.
Uppdaterar och checkar in överallt och hela tiden där jag kommer åt.

Världen har ju krympt. På riktigt.
Jag skrivs med folk som bor lite överallt, här och där. Nära och långt borta.
Internet är ju en fiffig uppfinning för oss som vill hålla koll.
Jag gillar Facebook.. För det mesta.
Just för att jag kan hålla koll på det som är viktigt för mig där. Dom som är viktiga.
Sen finns det såklart andra sätt också, sms..att ringa någon. Prata i telefon..och allra helst ses öga mot öga.
Man borde ta sig tid och göra sånt oftare, med alla dom där vännerna man har på Fb..
Verkligen.

Inga kommentarer: