tisdag, februari 15, 2011

Bättre sent än aldrig!

Det kom ingen och hämtade det förbannade paketet igår heller.
Ingrid blev arg på dom igen och ringde idag.
Då frågade dom om vi har nån portkod eller något som kan "försvåra" hämtningen.
Jojo, visst har vi det. Posten har alltid stora problem med att komma in hos oss...
Ingen har problem med att komma in till oss, vi öppnar ju hämningslöst såfort det ringer!

Ca en halvtimme efter att Ingrid ringt och när den vanliga tiden var inne ringde det på dörren.
Och där stod söta rara postis och ville hämta ett paket.
Bra att det bara tog typ två veckor.. Ingrid klagade lite till, jag hörde dock inte allt för jag stod en bit ifrån.
Gött att äntligen bli av med paketet i alla fall!
Och att ha fått sett den där söta söta människan. Man kan bli glad för mindre..så idag är jag väldigt glad.
Mmm.

För att tjata lite mer om Posten.. Jag fick för mig att skriva ett brev i lördags.
En av anledningarna till att jag orkade släpa mig ut på den där promenaden också, för att kunna lägga det på lådan.
Och det hade hittat fram som det skulle. Igår.

När jag skrev det i lördags tänkte jag dock inte så mycket på vilken dag det var igår..men men, så kan det gå. Man kan inte tänka på allt..
Vederbörande blev i alla fall glad.

För visst är det något speciellt med att få brev. Ett riktigt brev med frimärken.

Och livet går framåt. Det är vackert att se..
Underbart. Helt enkelt.

1 kommentar:

Marcus sa...

För alla som undrar så kan jag meddela att jag hittat hem. Haha :P