måndag, februari 28, 2011

Nu är det nåt som inte ens har hänt..

Måndag ja.
Och vad har hänt idag? Inte så mycket faktiskt.. Sov länge, låg och drog mig ett tag..
Försökte känna efter ifall huvudet skulle jävlas med mig en dag till.
Men så blev det, som tur var, inte. Skönt det!
Jobb jobb och jobb. En rätt okey dag fast stackars far var segos när vi slutade för dagen.
Så kan det gå..
Träffade mor idag, hon hade rymt från sängen och tittade på TV när vi kom.
Så sen satt vi uppe och snackade lite. Väldigt trevligt!
Imorgon blir ännu en prövodag..så får vi se hur allt artar sig.

Och det kanske var tur att jag inte drömt en sanndröm inatt.
Ibland vill man helt enkelt inte att vissa saker ska hända.
Kanske är det illa när jag börjar drömma om sjukhuset och folk där? Har man varit "för mycket" på ett ställe när det börjar hemsöka ens drömmar?
Jag är i alla fall glad sålänge inte den hemska mardrömmen om/från sjukhuset kommer tillbaka.
Gör den det får jag nog uppsöka ett vilohem ett tag. Nåt sånt vill jag aldrig mer se, känna, höra..förnimma eller vara med om.
Men kanske har jag blivit "botad" från den drömmen nu när jag ser att det kan vara ljust, fint och trevligt där också, vilket jag förvisso visste innan..men ibland händer saker som bara tar andan ur en.
Fastän det inte ens riktigt hänt..bara nån gång i mitt arma huvud!

En bra dag idag i alla fall.
Och jag har nog en dejt inbokad inom en snar framtid. Yes.. Saker verkar äntligen gå på rätt håll, framåt..bara framåt min vän.

Inga kommentarer: