måndag, maj 23, 2011

The world is ours!

Mmm..tänk att jag helt plötsligt kan plocka fram en låt från en kär gammal vän och lyssna på precis när jag vill- förutsatt att jag har en dator eller luren med mig.
Så att jag kan höra hans fina röst och minnas lite. Minnas lite av allt det där som ändå fladdrar runt.
Minnas tiden på Sörgården med allt vad det innebär.

Minnas stunderna på kvällarna då vi satt tillsammans allihopa. Sjöng sånger, berättade historier. Myste.
Vissa saker minns man mer än andra. Men aldrig att skulle glömma Tomas eller Lale för den delen!
Dom söta söta pojkarna med gitarr.
Det är något visst med fint folk med gitarrer.. Så det känns hemskt trevligt och mysigt att Tomas släppt en skiva.
Klart man känner sig lite stolt, på nån vänster..hur dumt det än låter. Mmm.
Tänk vad musiken kan göra. Jag finner det lika häftigt varje gång jag inser hur långt musiken kan ta mig. Gång på gång..

För er som är nyfikna, och det vet jag att ni är, så heter grabben Tomas Hulenvik och skivan heter The world is ours. Finns på Spotify och iTunes bland annat!
Sök sök och ni ska finna och absolut inte bli besvikna.
Så..dagens tips från lilla mig! Varsågoda.

Inga kommentarer: