lördag, juni 18, 2011

Djuriskt trevlig lördag!

Bra lördag ja!
Kom upp ur sängen senare än tänkt. Vädret har varit pisstradigt hela dagen, tyvärr.
Det har bara regnat och regnat. Till och från. Mörkt och dystert...
Efter att ha handlat och fått någorlunda ordning på torpet här begav sig dock Marcus och jag ner till stan.
Att åka med sommarkortet känns nästan lyxigt. Jag kanske kommer bli lat i sommar...hmm.
Hur som helst. Vi träffade Niklas på Knutan och hamnade på Mezo, efter att ha vandrat runt lite.
Tog en fika. Trevligt som tusan!

Sen begav vi oss alla tre hem hit.
Fixade mat och åt. Hamburgare med massa gott till. Mumsigt som tusan och mätta blev vi!
Såpass att ingen av oss orkade tänka ordet efterrätt, jordgubbar, glass, godis eller chips/popcorn.
Istället jäste vi lite i soffan. Fastnade på Animal Planet och fick sett lite spännande saker.
Allt medan regnet fortsatte att ösa ner..

Nu lämnade vi precis Niklas vid bussen och här sitter jag.
Ska snart bänka mig vid tvn igen. Kvällen känns ju relativt ung än.. Kanske en film att liva upp tillvaron ytterligare med. Mmm..kanske det.
Simba visade sig från sin bästa sida, faktiskt, och kom fram för att kika på gästen.
Det tog förvisso sin lilla tid men fram kom hon. Nosade lite..tittade med stora ögon..
Hon undrade nog vad det var för en som tagit hennes plats i soffan. Haha, stackars katt!
Nu verkar hon vara lugn och tillfreds med tillvaron igen..
Det är inte lätt här i livet när man är en liten katt. Se bara på mig!

Inga kommentarer: