lördag, juli 16, 2011

So far, so good!

Vi har varit och sett H.P ja.
Och för att inte avslöja för mycket ifall nu någon skulle se filmen efter att jag skrivit här..så vill jag i alla fall bara berätta att det var en väldigt bra film.
Jag är helt klart nöjd med slutet! Det mesta var väl som jag tänkt mig och det som inte var det kom lite som en glad överraskning, faktiskt.

Och lite konstigt känns det ju allt.
Nu är allt verkligen slut. Även om jag har alla filmer och såklart böckerna. Det känns i all fall rätt tryggt. Att ha något konkret att ta fram och titta på när man saknar det där.
Men nu är allt väntande slut. Inga fler böcker, inga fler filmer. Mmm..jag får väl vänja mig vid det.

Något jag har kvar att läsa och fortsätta följa är i alla fall Game of Thrones!
Det har ju nästan bara börjat så det lär jag inte behöva sakna än på ett tag. Borde läsa lite mer i boken nu under semestern men på nån vänster känns det som om det är nu det börjar, på riktigt.. Har ju varit sjuk och eländig innan, jag antar att det vänder nu.

Gårdagen var också väldigt trevlig. En runda till Helsingör med moster i lagom fint väder, inte för mycket regn.
God lunch och mycket tittande i spännande affärer. Dock åkte vi båda ganska tomhänta tillbaka. Så kan det gå..
Efter utlandsresan bestämde mannen och jag oss för att dra med Niklas till Landskrona, så det gjorde vi. Regnet hängde lite i luften vi klarade oss där med, ganska bra..
Åt ännu mer god och spännande mat.
Grabbarna "hittade" en hatt åt mig som dom prompt tyckte att jag skulle köpa, eftersom jag tydligen passade i den också, så sagt och gjort.. Jag köpte mig en hatt!
Som passade på huvudet och som passade, på alla sätt och vis. Hemskt trevligt!
Mannen som sålde var från Sydamerika och pratade spanska med mig, jag fattade inte mycket..men i alla fall, jag fick mig min hatt..
Vi såg Adam Tensta, drack gott, åt våfflor som avslutning och sen åkte vi hem. Hann med en lille en på Knutan innan våra vägar skiljdes, alla hann med bussen.. Sicket flyt!
Så ja..jag har haft en väldigt trevlig helg so far. Vi får väl se vart det hela slutar...

Inga kommentarer: