tisdag, augusti 02, 2011

Elegi

Jag känner att solen har tagit lite idag... Äntligen, skulle man kunna säga då!
Hela dagen idag har vi flängt runt på Österlen. Och jag har badat.
Årets första dopp! Fatta det...
Ja.
Marcus, mor och mormor åkte härifrån lagom tidigt och tog den fina vägen ner mot Österlen.
Vårt mål var Kåseberga där moster väntade!
På vägen dit såg vi en hel massa. Små byar. Kyrkor.
Häckeberga slott.
Skog. Åkrar och fält.
Tyvärr hann jag även bli lite åksjuk vilket gjorde att det inte blev fullt lika roligt..men det var fint ändå.

Väl framme i Kåseberga plockade vi upp moster och fortsatte mot Simrishamn.
Tog en tur inom Brantevik också. Där hamnar man ju inte alltför ofta.. Vädret var soligt mest hela tiden och maten på Maritim smakade superbt!
Sen travade vi runt i Simrishamn lite. Nöp i olika fina saker och njöt av värmen.
Efter god mat och lite turistande var det så dags att bege oss tillbaka mot vårt lilla hus men innan dess hade min ömma moder "lovat" att jag skulle få bada och efter lite trixande här och där hittade vi till en strand utan för mycket folk.
Så i med tigern, de andra tittade på!
Och som den äkta tigerunge jag är plaskade jag glatt på, sedan jag tagit mig förbi lite otrevlig tång.

Helt underbart att få bada, det har ju inte hänt på ett bra tag. I havet menar jag..
Sjukt skönt att få simma lite. Jag märkte plötsligt hur mycket jag saknat det.
Måste ta tag i mitt liv sen när hösten kommer så att jag kan börja simma på Filborna. Det vore drömmen..åh, jag längtar redan!
Sen var det upp med sig igen för vidare hemfärd.
Fika i trädgården och en runda ner till hamnen hann vi också med!
Marcus och jag köpte lite godsaker där..mmm. Det ska bli gott att få stoppa i sig, snart snart.

Nu är tiden lite lagom sent här igen och vi funderar på att göra något mer av den här dagen..för riktigt än är den i alla fall inte slut!

Och så att jag inte glömmer det.. Grattis till mor som har namnsdag och till finaste Cassie som firar födelsedag!

Inga kommentarer: