måndag, augusti 29, 2011

Smile, it confuses people!

Ja, så är det faktiskt!
Finns ingen annan anledning till att folk skulle glo så mycket på mig annars när jag gick hem..
Eller?
Nej..jag tror inte det!
Efter lite lunch bestämde jag mig för att trava hem, tyckte jag kunde behöva det efter helgens alla festligheter och all god mat.
Det kanske inte gjorde så mycket när jag nu trycker ner en prinsesstårta och dricker te, men man kan ju alltid hoppas!
Får se hur det blir imorgon..troligtvis ingenting, tyvärr.
Hur som helst så gick jag hem med AnnaT i öronen. Först mötte jag två patienter som jag inte riktigt gillar så då blev jag nog lite sur men när jag skulle runda hörnan upp mot Athen fick jag syn på något mycket trevligare!
Nämligen en stor gul bil med en söt förare.
Då var det lätt att trava på uppför backen och Bergaliden och le lite förnurligt för mig själv!
Därav att folk sen tittade på mig. Yes.

Tror nästan att jag gick hem på "rekordtid" också. Utan att för den delen stressa eller bli speciellt varm.
Det tycker jag var ett gott betyg till mig själv!
Väl hemma sen var jag dock väldigt seg så jag slumrade till nån/några timmar och blev sen väckt med mat på bordet och ett lite mer välorganiserat hem.
Inte illa!
I övrigt ler jag förvisso fortfarande för att helgen var så rolig, mysig och fin som den var. Sånt kan jag leva länge på! Det är sånt jag lever för.
Alla dom där fina sakerna. Det är så viktigt att se pärlorna och ljusen. Man vet aldrig när allt blir becksvart och förbannat jobbigt..
Men just nu känns allt på topp! Så nu ska jag fortsätta med tårtan och ta mig en slurk te till!

Inga kommentarer: