torsdag, september 08, 2011

Crazy thursday!

Idag har varit en intensiv men väldigt fin dag!
Jag vet knappt vart jag ska göra av all känslor och intryck.
Först var det jobb, en bra dag. En lugn dag, det kunde fadern och jag behöva.. De senaste dagarna har varit lite röriga och något långa.
Skönt att få sluta och vara färdig till 13 för en gångs skull!

Efter jobbet lunchade vi. Hemskt trevligt!
Sen lullade jag på stan lite men gick upp på jobbet och slog ihjäl lite tid med bror ute i sterilen när det blåste för mycket. Det blåser alltid mer eller mindre i denna lilla stad..
Marcus ringde mitt i allt och berättade att han minsann tänkte vara med på fikat på Ebbas så sen skuttade jag iväg och mötte honom så att vi kom dit samtidigt.
Några nya ansikten sedan träffen på Tivoli och det var lika trevligt som sist! Väldigt kul att se en till kille, förutom Marcus där, också. Tror att även pågen min blev glatt överraskad av det.
En trevlig bekantskap den där Casper!
Ja..alla som var "nya" var såklart roligt att träffa. Jag blir fortfarande helt yr i mössan av allt nytt folk och försöker lägga namn & personer på minnet så gott det går.
Undrar just hur det kommer att gå i Höganäs.. Spännande! Haha..

Efter god ficka och mycket snack hade dock tiden runnit iväg. Fiket skulle snart till att stänga och jag hade en grej till inplanerad.
Mötte mor och far utanför jobbet och sen mötte vi upp Britt-Marie och Loff borta på Dunkers.
Där skulle vi på vernissage för Jens Henricsons utställning Efterklang.
En artikel om Jens utställning kan ni läsa här!
Träffade såklart huvudpersonen. Gratulerade och hörde oss för med allt. Han blev glad att vi dök upp, det var så roligt att se!
Träffade även hans syster Elin, hans pappa Hugo och även Elisabeth och Mia. Pratade lite med alla, såklart.
Utställningen var fin. Känslosam. Även jag som inte var så gammal då Lisa gick bort tyckte att det kändes. Så från skratt och roligheter till en mer allvarligare tillställning.
Fint att ha sett, i alla fall! Jag är glad att jag följde med.

Sen sprang jag iväg till Mezo för att hänga lite till med mina mates. Vi avslutade där och splittrades sen runt halv 9-snåret. Här hemma sen har jag ätit lite, klappat katten och nu dricker vi te. Snart blir det sängen.
Känner mig absolut jättesnurrig av allt som hänt idag.. Förhoppningsvis kommer jag att sova gott!

Inga kommentarer: