tisdag, september 20, 2011

Myspys med smådjuren!

Åhh vilken underbar eftermiddag jag har haft!
Vet inte riktigt var jag ska börja..
Intog lunch här hemma, somnade en sväng på det men hann med bussen ner till stan. Regnet började falla men plötsligt såg jag något som botade allt regn i världen- en uppdatering från studion i norr!
Svårt att beskriva hur glad jag blev över den. Så skoj skoj skoj! Sen gjorde det inte så mycket att regnet tilltog, jag kände mig ändå väldigt glad och uppåt!
Travade bort till Tivoli och inväntade Karin..och bäst som jag står och funderar över ifall jag står på "rätt ställe" dyker en röd bil upp.
Visste förvisso inte ens vad jag letade efter men när jag kikade in stämde inte föraren in på den jag väntat mig att få se, för där satt Ia.

Glad överraskning alltså!
Så jag hoppade in i hennes bil och vi fortsatte väntandet, som inte blev så långt.. Sen bytte jag bil och åkte med Karin ut på landet. Hehe.
Väl framme var det plötsligt katter överallt. Nästan i alla fall.. Några vuxna, en liten en och sex små bylten med stängda ögon!
Mysigt!

Sen styrde Karin upp pizza och vi snackade om allt möjligt.
Allra mest om Von Benzo såklart men också om livet i sig. Jag hade så himla trevligt hela tiden och inte nog med att vi människor pratade och hade det mysigt så fanns det alltid en katt med på nåt hörn!
Jag befann mig alltså på precis rätt ställe..
Efter mycket och god mat blev det en lätt fika med massa te som efterrätt. Mera prat och plötsligt började det att mörkna ute och hux flux var klockan 2040 och då var det hög tid för Ia och mig att bege oss hemåt.
Snäll som hon är körde hon hem mig och fortsatte sen vidare till Malmö. Tänk att jag hittat så fina vänner!
Det gäller som sagt att ta vara på och vårda sina relationer, ungefär som med blommor..

Inga kommentarer: