måndag, oktober 31, 2011

Grymt bra helg!

Då var det måndag ja!
Sista dagen på månaden också. Mycket spännande som kommer hända nu när vi börjar ett nytt månvarv, så att säga.
Skivor som släpps, saker som börjar hända. Det börjar redan imorgon..med en liten julskiva som i alla fall jag är lite nyfiken på.
Sen rullar det på med Von Benzo på min födelsedag, releasefest den 26, fest för mig också kanske nån gång där i faggorna och sen är det kanske jul också?

Och om helgen började bra med middag på Ebbas så fortsatte det på precis samma trevliga sätt resten av tiden!
Karin, Yatzy, Marcus och jag var det som intog god föda där på kvällskvisten och sen nästan blev utslängda vid stängning men sistnämnda och jag var tillbaka runt 1240 tiden på lördagen igen!
Oss blir dom inte av med så lätt.. Haha.
Förvisso kändes det lite skumt att komma tillbaka så tätt inpå och kanske att vi börjar bli ett hett ämne för dom bakom kulisserna men ja..so what?
På lördagen blev det fika tillsammans med Marie och Elin..eller Moses och Blomman, om man hellre vill..och det kanske jag nog vill.. Hur som! Även Helen dök upp ett ta- utan gitarr!
Efter gott till magen och trevligheter till resten av kroppen var det dags att åka till Höganäs för marknad.
Mig veterligen har jag aldrig varit på det där stället, marknaden alltså, så det kändes allt lite nytt och spännande! Vi hittade dom andra där ute och sen travade vi runt där både länge och väl.
Vi träffade även på Johanna & Madde plus Maddes två pågar där ute och MJ kom och hängde lite med oss.
Marcus köpte kolor, jag ingenting men jag nallade pistagenötter av Blomman och tittade på smycken, armband och grejs tillsammans med Dibsan, Moses och redan nämnda Blomman.
Tillslut åt vi lite tunnbrödsrullar med olika innehåll innan det var dags att bege sig in mot stan igen, dagen hade ju nästan bara börjat..

Fick skjuts ända hem och sen var det nästan bara att byta kläder och göra sig redo för nästa bravad, vilket skulle innebära lite mer mat innan konsert på Tivoli!
Marcus ville inte hänga med och se Hardcore Superstar så jag åkte själv & mötte Moses, Blomman, Emma, Josefin och Rasmus på Knutan. Sen åt vi och peppade inför konserten!
Kom in i vettig tid och gjorde oss hemmastadda i baren och hängde där under de båda förbanden, även om både Blomman och jag även försökte att ta lite kort.
När sen HCSS kom på försvann Moses, Emma, Josefin och Rasmus ut på golvet för vidare pepp!
Ungefär i denna vevan hade Blomman hittat en gammal klasskompis och hans vän så då hängde vi med dom. Mycket trevligt!
Konserten var grym och jag blev väl nästan lite frälst.. Bra band det där..så bra att brandlarmet gick mitt i allt så att lokalen fick utrymmas..och vi fick stå ute och frysa lite! Haha..inte ofta sånt händer, eller?

Resten av kvällen fortsatte jag att spendera med det fina folket och även Marcus slöt upp senare!
Då satt vi i Metalbaren ett tag och fortsatte hänget, snacket och umgänget. Man ska sluta när man är på topp, eller hur?
Sen blev vi skjutsade ända hem igen för andra gången denna "dag" och stupade i säng lagom för att se klockan hoppa runt och byta till vintertid helt av sig själv, i telefonen..alltså.
Och igår gjorde vi ingenting men så är det väl om söndagarna, speciellt som man varit ute och härjat en hel lördag..
Idag annars har det också hänt lite roliga saker på mates-fronten! Och nästa fika är redan spikad och klar.
Så nu är det bara att vänta vänta vänta!

Inga kommentarer: