torsdag, december 01, 2011

December

Igår var det den 30e november och min farmor skulle fyllt 90.. Tänka sig.
Idag är det december. Tiden går så fort!
Dom små liven här, den ena mindre än den andra, närmar sig varandra hela tiden & utnyttjar all sin vakna tid med att umkattas och leka en massa.
Simba accepterar Sam mer och mer. Det är så härligt att se!

1a december betyder också att det är dags för adventskalender.
Vilket i sin tur betyder att jag borde stoppa in Sunes Jul i DVD-spelaren och titta på ett avsnitt om dagen.
Tror att jag ska fixa det i sovrummet nu snart. Kan vara bra som avslutning på aftonen..
Precis som det blivit en fin tradition att lyssna på fina Linnéa Henriksson om kvällarna innan vi stänger ner här.
Det finns så mycket att njuta av här i världen.. Film, musik och grejs. Mmm..
Imorgon ska jag njuta av fint sällskap också.

Moses kommer ner och det ska ätas middag på Mezo. Emma och Josefin har flyttat till stan från lannet så det ska firas.
Vi blir ett litet gäng. Jag längtar dit. Och jag är sjukt trött, trots att vi slocknade en sväng alla fyra, i sängen..tillsammans, tidigare ikväll så nu blir det marsch i säng!
Vill ju vara pigg inför imorgon.. Aint it december...jo, it is!

Inga kommentarer: