torsdag, september 27, 2012

Fairytale

Snart börjar nog den härliga veckan!
Känns så.. Som grädde på moset på denna senaste vecka som redan varit körig så det räcker.
Ibland blir det liksom lite för mycket.

Trodde inte att det skulle bli såhär svårt. Men jag antar att jag inte tycker om att se mina kära vänner ledsna.
Tycker uppenbarligen inte om när familjer splittras. När vi förlorar någon.

21a september dog Shayla och igår, mindre än en vecka senare, dör lilla Avalanna.
Shayla hann bli 16 år gammal. Avalanna var 6 år.
September är tydligen 'Childhood Cancer Awareness month' (orkar inte översätta det ordentligt, ni fattar ändå) så det känns något ironiskt att båda går bort nu.

I cancer.
Jag fattar inte sånt här. Hur det får gå till såhär.. Små barn. Ungdomar.
Tycker självklart att det är orättvist vem som än dör men barn.. Vafan.
Så jag är lite upprörd. Ledsen.
Nej jag kände ingen av dom, men jag kände till dom. Speciellt Avalanna..
Och sorgliga saker berör alltid!

Så. Nu orkar jag inte skriva mer om detta. Ska dricka te och snart gå till sängs.

Antar att vi får se hur det blir med allt..
Tur i alla fall att jag inte är ensam om att tycka att detta är sjukt jobbigt. Och fortfarande handlar det om att tro.. På det som fortfarande är vackert här i livet.
Att alltid tro på kärleken.

Inga kommentarer: