måndag, februari 10, 2014

Smidig som en katt....jojo!

I torsdags på väg hem från jobbet snubblar jag till i en liten hålighet i gatan.
Jag råkade, tydligen, titta på min telefon precis samtidigt så både den och jag for i backen..
Det gjorde ganska ont, i mig. Luren klarade sig rätt fint faktiskt!

Idag gjorde jag om alltihop.
Fast nu var jag inomhus och hade ingen telefon på mig... Däremot hade jag lite annat i händerna som for iväg medan jag stöp.
Båda gånger slog jag i knäna, båda två.


Varför händer sånt? När jag stukar/vrickar till fötterna har jag aldrig någonsin ramlat framstupa förut.
Vad är det som händer med mig?!
Jag vill ramla lika smidigt som jag brukar och inte alls sådär löjligt som jag gör nu.
Fast helst vill jag såklart inte ramla alls.
Nej jag vet inte vad som hänt med mig men jag tänker försöka göra allt för att det inte ska hända igen inom en alltför snar framtid. Två gånger under mindre än en vecka får verkligen räcka!
Fötterna har klarat sig bäst, även om det såklart känts lite i dom också. Än har jag inte vrickat någon så illa att jag inte kunnat gå efteråt.
Jag antar att man får vara glad åt det dom små bra sakerna i livet ibland..

Inga kommentarer: