söndag, mars 02, 2014

Hål i mitt hjärta.

Har just tagit mig ett bad. Det var härligt!
Vet inte om det faktiskt är första gången sedan nyår..kanske.
Man kan inte komma ihåg allt man gör/inte gör..

Hade förvisso med mig mobilen in men lyssnade inte på någon musik.
Lyssnade inte på något. Läste inget.
Gjorde ingenting. Det var väldigt lugnt och skönt!

Det enda jag hörde var hur mitt eget hjärta slog och hur ljudet förstärktes mot badkarskanten medan jag låg med huvudet under vatten. Öronen var i alla fall under.
Det lät väldigt mycket vill jag lova.
Så mycket att jag kom att tänka på att det är väldigt lyckosamt att det faktiskt fortfarande slår.

Tänkte på när jag var liten och tiden på Lunds Lasarett.
Minns egentligen inte mycket därifrån men vissa saker. Vissa bilder och känslor finns kvar och ibland kommer dom fram.
Som idag.
Och jag tänkte på vilken tur jag haft.
Att den där läkaren fanns och hittade det där blåsljudet i mitt hjärta.
Jag antar att ibland är det slumpen som avgör..

Inga kommentarer: