lördag, mars 08, 2014

Skyfall

Brunchen var kanon!
Vädret visade sig från sin bästa sida och solen lyste hela tiden..
Det hade ju såklart inte varit lika kul att åka om det varit gråtrist eller regnat..
Vi hade dessutom fått ett bord invid fönstret så farfar fick sitta närmast det och titta ut över Sundet.

Där var mycket och god mat.
Något fet mat förvisso men man går väl å andra sidan inte på brunch för att äta nyttigt?
Man går dit för att man är hungrig och för att det är gott!
Så enkelt är det. Och gott var det.
Mycket fisk. Olika goda sillar och två sorters god lax plus massa goda såser..
Åhh såser. Jag är lite svag för det..
Men för en gång skull åt jag faktiskt lite lagom!
Jag kunde ätit fler potatisar. Tagit en bit fläskesteg med massa sås.
Ätit två bitar tårta men det gjorde jag inte. Jag blev tillräckligt mätt ändå!
Behagligt mätt.. Det är nog nästan första gången jag gjort sådär vid en brunch..bör göras oftare dock.
Man ska inte tjocka sig i onödan menar jag..inte ens när någon annan bjuder. Haha.

Efter två turer och massa mat var det så slut på denna roliga sammankomst.
Väl hemma bestämde jag mig för att ta en promenad i det fina vädret så det gjorde jag.
Helt underbart med sol, frisk luft och motion efter maten..
Rundan resulterade även i denna fina bild som jag tog..
Visst är det underbart när våren nu nalkas?



007

Inga kommentarer: