torsdag, mars 27, 2014

Torsdag

Mannen som varit ute på AW kom hem nu.
Så det blir en kopp te och torsdagsmys.
Halsen min är som den är..fast nu inbillar jag mig att det verkligen blir bättre.
Hostar inte alls lika ofta längre. Dock är det ganska torrt och något irriterat i hela halsen känner jag..
Men jag antar att det är på bättringsvägen? Eller..
Jag har ju blivit lurad förr!

På jobbet annars har min ena kollega blivit förkyld, så hon gick hem idag.
Saker blir aldrig som man tänkt sig, men tandläkaren och jag klarade oss bra ändå. Min hosta till trots..
Det blir ju alltid kväll någon gång.
Dessutom är det bara en dag kvar att jobba denna veckan. Det ska jag nog klara.
Det mesta går ju framåt, om än långsamt. Någon vacker dag blir jag väl av med denna envisa hosta också.. Någon gång.
Te var det ja. För att lindra halsen, lite. Man får ju göra vad man kan för att underlätta.
Kanske skulle pluppa i lite honung också..det har jag faktiskt inte testat, har bara värmt mjölk & honung.
Det kanske blir en dunderkur så att jag är helt frisk imorgon? Håll en tumme vettja!

026

Inga kommentarer: