lördag, april 26, 2014

Echelon

Idag har jag varit i Danmark igen.
Kom upp i rättan tid och hann väl med det jag skulle innan det var dags att åka.
Jag åkte själv. För jag skulle träffa mina kära vänner som jag mötte för lite mer än två månader sedan då vi såg 30 Seconds to Mars tillsammans.
Då när vi inte kände varandra utan bara ville ha sällskap på konserten.

Idag var det annorlunda.
Vi har skrivit till varandra hela tiden sedan vi träffades och från alla håll har en återträff varit på tal.
Att vi skulle hitta på något.
Idag gjorde vi det. Med helt perfekt väder att liva upp det hela med!
Vi var alltså Jeanette, Khoa och jag.






Vi travade runt på stan. Hade sikte på Nyhavn för att kanske äta något där men det var X antal fler som tänkt som vi.
Innan vi kom dit hittade vi en Happy Wall med brickor i olika färger som man kunde vända & vrida på.
Jeanette och jag hade läst om ett event som Mars uppmanat till denna helg- att göra något som var inspirerat av deras musik/någon fan-grej.
Så vi fixade siffrorna 30 med gula brickor på väggen.
Sen piffade vi även till det med deras signum: en triangel/ så kallad triad. Då blev det såhär snyggt!




Efter vårt projekt letade vi mat och hittade, efter att ha travat runt en del, en italiensk restaurang med god mat och härliga platser i solen.
Väldigt mysigt!
Vi pratade om allt möjligt.
Om musik. Om våra länder.
Våra olikheter men även likheter.
Khoa är från Vietnam men han studerar i Köpenhamn.
Om vad vi vill och redan gör med våra liv.
Allt var väldigt öppet och roligt.
Tycker att vi klickar så bra alla tre.
Jag vet inte riktigt om jag varit med om något såhär spontant möte som fallit ut så väl innan..
Känner verkligen att jag hittat två riktigt fina vänner.
Tänk vad kärlek till musik kan göra!

Efteråt var jag ganska seg men lycklig så jag tog denna selfie.
Bjuder på den här!




Väl hemma igen grillade mannen och jag i mina föräldrars trädgård.
Det blev mycket och god mat.
Ett finfint avslut på en fantastisk dag!

056

Inga kommentarer: