lördag, april 12, 2014

Nu var det klippt!

Ja idag har vi alltså varit nere på Österlen. Det brukar vi vara sådär någon gång på vårkanten och klippa träd.
Kom iväg runt tio och vädret var kanon. Strålande sol och rätt varmt.
Det var till och med varmare ute än inomhus först.
Vi hade även varit nere en svängom i hamnen där mor köpt bröd och en god marmelad så vi började med en liten fika. Gott gott ute i solen!

Sen började vi att klippa och höll sen på i ca fem timmar. Lunchade och hann med kaffe och fika också innan vi packade ihop och begav oss hemåt igen.
Alla klippte vi ned lite olika saker och jag klättrade som vanligt högst upp i asken och sågade där.
Jag har alltid gillat att sitta i träd och filura så jag tycker att det är rätt mysigt.
Uppe i kronan på asken finns det rätt bra sittplats också så jag tycker att det hela gick riktigt bra.
De andra turades om att fila på lite olika träd, räfsa ihop grenar och hjälpas åt att se vart vi skulle klippa härnäst.
Efteråt var vi alla ganska möra efter soligt väder och hårt arbete.
Lagom till att vi började bli klara, innan kaffet, rullade dimman in från havet och vädret blev riktigt rått och kallt så vi fikade inomhus.
Tur att vi tajmade det så bra för det var inte alls kul att vara ute den sista tiden där för man kände sig råkall långt in i märgen.
Både mannen och jag slumrade till lite på hemvägen sen.

Här hemma sen har vi bara tagit det väldigt lugnt. Åt äggmackor och har tittat på fotboll.
Några fler planer har vi inte direkt..det lär bli ett tidigt sänggående!
Så med denna lilla rapport önskar jag er en fortsatt trevlig lördagkväll och hoppas att ni haft en fin dag, vare sig ni har hållit igång eller tagit det lugnt.
God kväll!

042

Inga kommentarer: