torsdag, januari 22, 2015

Drömmar

Ibland drömmer jag så himla konstigt.. Jag antar att det beror på alla läskiga serier jag kollar på.
Inte en enda är ta mig tusan verklighetstrogen. Undrar vad det säger om mig..
Hur som helst. Ett tag innan jul drömde jag världens mardröm..fast såhär i efterhand vet jag inte alls vad den handlade om- bara att jag var galet rädd och att allt gick åt skogen.
Det var en läskig känsla.. Desto härligare var det att vakna!

Inatt drömde jag att något konstigt hände med min högerfot. Utan att till synes ha gjort något med den började skinnet att lossna från den. Bara trilla av. Helt.
Så sen sprang jag runt med något som mer liknade en köttklump än en fot.. Fast jag kände som tur var inget..visst var det konstigt?
Jag fattar inte riktigt vart jag får all skit ifrån, förutom av det jag ser..
Förra veckan påverkade jag i alla fall drömmarna en del och fick till en lite bra grejer. Kanske är det så jag borde göra..ja det är väl så jag gör men eftersom jag matar mig själv med skumheter blir det väl också lite wild & crazy i drömmarnas värld.
Det känns alltid lika spännande. I en dröm kan jag i alla fall vara var som helst i världen.
Jag brukar resa mycket. Båt och tåg..mycket tågresor.
När jag var liten flög jag..själv- utan flygplan alltså. Det gör jag inte längre, det kan jag sakna.
Kanske borde jag läsa någon drömtydarbok igen..se vad jag kan få fram..
Nu däremot ska jag dricka upp mitt te och börja bege mig, så får vi se var jag hamnar och vad jag hittar på inatt..

Inga kommentarer: