måndag, januari 26, 2015

Kaffe och musik

Det var vad kvällen bjöd på!
Hux flux i eftermiddags fick jag nys om att Linnea Henriksson skulle spela på hemmaplan, i Malmö.
En liten spelning på ett litet ställe- en kaffebar.

Då Marcus fått förhinder bestämde jag mig för att åka själv så jag tog tåget ner helt ensam.
Det regnade både här och där, överallt. Hemskt väder.
Hur som helst så kom jag fram och mycket riktigt var det en liten kaffebar som redan var rätt full med folk.
Tillställningen skulle börja kl 18 och runt 17.40 var det i stort sett fullt..
Jag fick ingen sittplats.
Istället köpte jag mig en latte och tog plats med fri sikt över scenen, som inte var nån scen utan bara ett utrymme i ett hörn.





Kaffet höll sig varmt rätt bra genom hela den avskalade konserten där förutom Linnea själv hade hjälp av Elin Hörberg på keyboard/piano och kör.
Allt var väldigt enkelt och oerhört fint.
Ett avskalat set som tog slut alldeles för fort.. Men så är det ju, allt vackert har ett slut, allt har ett slut.

Då det var så intimt och även eftersom det delvis blev inspelat på film för eftervärlden blev det också väldigt annorlunda. Ett akustiskt set där Linneas röst fick komma fram ordentligt, vilket hon tog vara på.
Vi fick dessutom höra en låt två gånger, Det var Ensamheten. Så kan det gå..
Den var lika fin båda gångerna!







Inga kommentarer: