onsdag, februari 11, 2015

Nya tider..

Sådär ja. Idag tog jag tag i lite saker.
Redan innan jul tyckte jag att jag borde skaffa ny mobil men jag fortsatte att kämpa på med min gamla iPhone 4S och det gick väl bra.
Vi klarade av både jul och nyår tillsammans. Men så för några dagar sedan började min gamla vän bli trött och idag gjorde jag slag i saken och köpte mig en ny lur.
Det är rätt jobbigt att inte veta hur mycket den klarar av, att inte veta om/när den ska balla ur. Eller när den bara dör..
Vi har trots allt hängt ihop i nära tre år nu. Det är det längsta jag haft en iPhone sedan jag började år 2010..
Det som tagit tid och varit anledning till att jag väntat är att den nya telefonen i fråga är så jävla dyr men ja..måste man så måste man.
Ja så kan det gå.

Sen fick jag även städat och ringt ett viktigt samtal.
Jag antar att man ibland behöver en rejäl spark i baken.. Jag behöver det.
Nu ska jag sörja mina förlorade pengar men även glädjas över att jag har en telefon som fungerar som den ska.
Den är precis som min förra- i alla fall innehållet. Det känns bra.
Det är det rätt fiffiga med iPhone..att allt är precis som det var innan, bara det att själva höljet- telefonen är en annan. Jag gillar sådana där enkla saker..
Praktiska saker. Jag vill slippa tänka själv.
Ibland är det rätt skönt när ens telefon gör det åt en..

Nu däremot ska jag, helt själv, släpa mig till sängen för nu är det dags att sova.
Imorgon är en annan dag.
God afton, god afton!

Inga kommentarer: