torsdag, februari 26, 2015

Payday

Vi har fått lön!
Och idag fick jag visst ett nytt bankkort. Jag har väntat på det. Sen har jag glömt bort att jag väntat, plus att det trillat in två andra kort, så jag blev lite förvånad när detta fanns på plats när jag kom hem ikväll.
Men men..alltid något. Trevligt med ett nytt kort. Det andra höll på att börja falla isär så det var väl i grevens tid som detta kom. Timing is everything!

Datorn är uppdaterad.
Min telefon verkar uppdaterad. Sedan någon gång i höstas, eller jag minns ta mig tusan inte ens när det var, slutade min mail att ladda medan jag var utanför vårt wi-fi där hemma.
Funkade inte med vanlig 3G eller någon annans nätverk. Mailen ville inte ladda vilket fick till följd att den istället sa att jag inte var verifierad/hade tillgång till just detta konto.
 Det var jävligt störigt vill jag bara tala om. Jag har en del viktiga mail med mig och ibland är det rätt bra att kunna kolla läget.
Till slut gav jag upp då jag visste att det var lönlöst. Fast ibland råkade jag trycka mig in där, bara för att få felmeddelandet rätt i fejset igen. Lagom kul.

Hur som helst. Idag bara för "skoj" skull så testade jag att uppdatera min inbox när jag var på jobbet och vips laddade den fram mina mail.
Vilken lycka!!
Så äntligen verkar det fungera igen. Mitt liv känns plötsligt väldigt mycket lättare. Faktiskt.
Kan väl inte säga att jag är beroende av mailen men om man vet att det ska/bör funka vill man ju att det även gör så.
Och nu har jag haft min kära telefon i två veckor och en dag och jag skulle inte kunna vara nöjdare.
Vi har verkligen funnit varandra.
Ja jag är väl lite för beroende av den men ja..så kanske det får vara. Den är ju trots allt väldigt bra för ganska mycket. Den underlättar mitt liv.
Även om jag ibland borde bli bättre på att titta upp från den då och då.
Dagens i-landsproblem.

Inga kommentarer: