onsdag, mars 04, 2015

So much to learn..

Är det bara jag som tycker att det är ganska fantastiskt med olika röster och dialekter?
Undrar om det är därför jag lyssnar så mycket på musik. Olika slags musik. Olika röster.
På olika språk också, för all del.
Visst finns det hemska dialekter, tänker inte peka ut några och dessutom är smaken som bekant delad.
Men om någon pratar med mig på ett sätt jag finner tilltalande skulle jag nog kunna lyssna i en evighet.
Lite som när Anna Ternheim pratar. Hon säger förvisso också en del roliga saker men jag lyssnar alltid ändå. Eftersom jag tycker om hennes röst. Sättet hon pratar på.
I övrigt är jag kanske inte överdrivet förtjust i Stockholmska dialekter men Annas röst finner jag väldigt tilltalande.. Både när hon pratar och för all del när hon sjunger.

Det var lite samma sak i lördags när vi såg Hello Saferide. När Annika pratade så lyssnade man.
Hon har också en behaglig röst.
Ja jag gillar en del manliga röster också men jag kan inte komma på någon specifik just nu...

Idag på jobbet pratade jag med kundtjänst på ett företag och tjejen jag pratade med hade en väldigt behaglig röst. Det gjorde hela samtalet mycket enklare. Trevligare. Roligare.
Från att ha varit något irriterad och upprörd innan vändes allt till att jag la på luren med ett leende.

För inte nog hade hon varit vänlig i luren rent allmänt utan även hjälpt oss ur en liten knipa.
Och nej jag var inte otrevlig om ni nu trodde det..jag var bara lite uppgiven..men allt det avhjälptes i ett nafs.

Tänk så lite som ändå ska till, för efteråt kände jag mig helt annorlunda och mer tillfreds.
Ja det är väl sådär det kan vara med röster. Magin med oss människor.
Att så lite kan göra så mycket.

004

Inga kommentarer: