måndag, april 13, 2015

Game of Thrones säsong 5

Idag var det äntligen premiär för Game of Thrones igen!
ComHem och HBO hade faktiskt premiärvisning  inatt samtidigt som avsnittet visades borta i USA.. Rätt häftigt.
Dock var denna händelse kl 03:00 så av förklarliga skäl var jag inte vaken då..men jag spelade in det och kunde njuta av det under eftermiddagen.

Då jag ändå behövde lite underhållning medan jag tvättade..
Det sista håller på att torka nu så jag tänkte bege mig ner i källaren en sista sväng nu innan kvällen kan hägra ordentligt här.
Säsongspremiärer är alltid roligt! Det ska bli väldigt spännande att se vad som händer den här omgången.
Undrar hur många favoriter som försvinner nu..
Tittar ni på Game of Thrones? I så fall- vem har ni som favorit/er som ni vill se på järntronen?

Som ni redan vet så har jag ingen aning om någonting då jag inte läst ikapp i böckerna vilket både känns bra och dåligt. På ett sätt är det väl inte så dumt att få se saker för första gången- när det väl visas på TV?
Fast även när jag läste böckerna gav det såklart ett ytterligare djup till karaktärerna. Man får, av förklarliga skäl, inte veta lika mycket på TVn. Då hade dom behövt göra ännu fler avsnitt..
Kanske att jag tar tag i läsningen igen. För att fördjupa mig lite. För att förstå hur allt händer.
Vi får väl se.. Oavsett så är jag så himla glad att serien är tillbaka i min TV-ruta!
Det är trots allt en av mina favoritserier med en hel del djup och tvära kast. Sånt gillar jag.
Plus att man aldrig vet vem som stryker åt härnäst.

I övrigt har det varit en lugn dag. Cheferna är tillbaka på jobbet så allt är tillbaks till ursprunget igen.
Vi jobbar som vanligt. Det känns bra!
Vanliga vettiga dagar är bra. Allt blir så segt annars..
Nu däremot ska jag hämta tvätten ja.
Hoppas att ni haft en fin måndag.
Godkväll!

044

Inga kommentarer: