onsdag, april 29, 2015

Onsdagskul!

Idag efter jobbet och efter att jag hunnit hem en sväng var det dags att dra ner på stan igen.
Det var dags för något så efterlängtat som en mates-fika/middag.
Tydligen har det varit tradition att träffas just denna dagen också..då självaste Jay Smith faktiskt fyller år.
Inte för att vi firade så högtidligt idag men han är ju trots allt anledningen till att vi ens träffades från första början..

Hur som helst så började vi i vanlig ordning med en fika på Ebbas.
Mumsigt värre!
Vi var ett litet gäng idag- Diana, Marcus & jag på fiket och lagom till middagen dök Monika upp.

Trots att åren faktiskt har gått och en del har trillat ifrån är jag stolt över oss.
Att vi trots allt finns kvar. Några av oss. Och att vi kan ses såhär och prata, mysa och umgås.
Att allt inte behöver kretsa kring musiken hela tiden. Det gillar jag!
Middag intogs på min favoritrestaurang Koreana där vi alla åt så mycket att vi höll på att kana under bordet tillslut..
Då jag lämnade rätt mycket kvar fick jag erbjudande om att ta med det hem vilket jag såklart gjorde.
En god rätt med anka, som jag dessutom betalat för, lämnar jag ju inte gärna bort..

Det var en trevlig kväll. Jag hade nästan glömt hur roligt vi kan ha när vi väl träffas. Tiden spelar ingen större roll då. Vi finns fortfarande kvar och det är jag glad för.
Tänk vad bra det är med musik, som gör att man kan träffa nytt folk att hänga med, år efter år.
Det är en av många tjusningar med just musik och vårt digitala samhälle och det tycker jag om.

Vad tycker ni om för musik?
Har ni något speciellt minne till någon artist och har ni precis som jag träffat nytt folk via olika fansidor?
Berätta gärna.. Nu önskar jag god natt!

60

Inga kommentarer: