måndag, september 07, 2015

Apple och iOS9

På onsdag har Apple sitt stora september event.
För ungefär en vecka sedan väntade jag entusiastiskt. Längtade lite. Det gör jag väl fortfarande men på ett sätt känner jag mig nu lite smutsig när jag tänker sådär..
Med den senaste veckans tragedier uppradade i våra nyhetsflöden känns det lite fånigt att se fram emot ett sådant jippo..

Jag antar att även ni engagerar er i lite vettigare saker. Att ni kanske gjort något för att förändra världen.
Jag skänker pengar till lite olika organisationer, varje månad, men jag slängde iväg en extra slant till Röda Korset i fredags.
Ibland önskar jag att jag kunde göra mer. Vara mer. Ibland blir jag bara uppgiven på världen och vill strunta i allt.. Men om vi ska gömma oss, vad är vi då för ena?
Nej..vi måste försöka att kämpa.
Tillsammans kan vi göra skillnad. Tillsammans kan vi stå upp för orättvisorna. Tillsammans kan vi göra så mycket mer.

Nu däremot ska jag sova lite..
En dum förkylning har hoppat på mig och det börjar bli sent.
Ja, sömn är bra. Godnatt!

Inga kommentarer: