torsdag, september 24, 2015

Spring!

I måndags var jag med i ett webb-tvprogram. Det var roligt!
Programmet heter Spring! och sänds på TV4 via  webben ja och som ett direktsänt lördagsnöje.
Kolla in det om ni inte gjort det innan..
Ifall ni hängde med under Musikhjälpen i vintras fick ni stifta bekantskap med grabbarna Julius och Björn, som nu är ett av de springande lagen.
Spring! går ut på att springarna, som dom kallas, ska utföra olika uppdrag runt om i olika städer medan dom samtidigt försöker hålla sig gömda för dom så kallade jagarna.
Lite som På Rymmen som gick förr i världen, ifall ni minns det..

Marcus och jag har, tydligen..det bara blev så, bestämt oss för att hjälpa ett av lagen.
Ett par som inte är Julius och Björn, dom har så många följare på sociala medier ändå att dom klarar sig. Med hjälp av alla följare kan dom på så vis lättare hålla sig gömda plus att det blir lättare för dom att utföra uppdragen.
Paret som Marcus och jag hjälper heter Emelie och Andreas, dom är från Luleå och är frisörer.
Dom jobbar på samma salong. I måndags skulle dom samla ihop pengar till flyktingkatastrofen genom olika egna engagemang. Eftersom dom är frisörer valde dom att klippa folk för välgörenhet.
Till saken hör att i måndags var dagens stad: Helsingborg.
Därför kändes det självklart för mig att trava iväg efter jobbet för att bli klippt.
Andreas var det som fick sätta saxen i mitt hår. Resultatet blev riktigt bra!
Jag är så nöjd, speciellt med hur det såg ut precis efteråt.. Själv är det lite knepigare att få till det precis så som han fick men men..det är fint ändå. Att dessutom få donera pengar kändes också riktigt bra!

Andreas är inte bara en väldigt duktig frisör utan även en riktigt härlig, ödmjuk och rolig person.
Senare samma dag hjälptes Marcus och jag åt för att få dom över mållinjen med dagens sista uppdrag.
Vi kunde sedan lugnt konstatera att utan vår hjälp hade dom aldrig lyckats!
Då blir man rätt stolt och glad..

Sist men inte minst så är Andreas något klantig också... Jag låter videorna tala för sig själva.
Sällan har jag skrattat så mycket som åt denna herrn. Tre vurpor inom loppet av precis en vecka.
Jag förstår inte hur han lyckas, förstår ni?

Inga kommentarer: